Zła postawa? Przyjmij postawę samuraja

Jeśli pracujesz przy komputerze lub spędzasz dużo czasu siedząc, może nadejść moment, kiedy uświadomisz sobie, że zbyt się garbisz. Wszyscy tam byliśmy.

Logicznie, wtedy pierwszą rzeczą, jaką robimy, jest przyjęcie „dobrej” postawy. I działa to dla nas, przez około pół minuty. Do czasu, gdy zapominamy o jakiejkolwiek postawie i wracamy do naszych „żółwi”.

Zła postawa ma negatywny wpływ nie tylko na wygląd, ale także na zdrowie. Może powodować bóle szyi, bóle głowy, bóle mięśni, itp.

Dlatego dziś postanowiliśmy dać Ci kilka wskazówek, jak przyjąć idealną postawę samuraja.

Jesteś gotowy?

Notuj!

Siedzenie jak samuraj

Samuraj miał szczególny sposób siedzenia. Prawdopodobnie widziałeś to w filmach. Jeśli trenowałeś w dojos, prawdopodobnie siedziałeś w ten sposób.

Choć zawsze interesujące jest naśladowanie tego sposobu siedzenia, nie jest to coś, co możemy robić na co dzień. To jednak, co zrobimy, to naśladowanie kształtu ciała samuraja od pasa w górę.

Jeśli siedzisz, upewnij się, że Twoje nogi są rozłożone pod kątem 45 do 60 stopni. Nie krzyżuj nóg. Możesz za to opierać jedną stopę na jednym z kolan, o ile szanujesz wymieniony kąt między obiema nogami.

Następnie umieść dłonie na udach tak wygodnie, jak to możliwe.

Teraz powinieneś wyprostować kręgosłup i wysunąć ramiona do tyłu. Błędem, który popełnia wielu ludzi, jest zbyt mocne wysunięcie ramion do tyłu. Nie rób tego. Idealnie, powinny być w linii z resztą Twojego tułowia. Jeśli odczuwasz ból pleców, ciągniesz za mocno.

Postawa, w której się teraz znajdujesz, powinna wyglądać mniej więcej tak:

Staraj się utrzymać tę pozycję podczas pracy. Na początku będzie trudno, ale stopniowo przyzwyczaisz się do tego, a Twoje plecy Ci za to podziękują.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci utrzymać idealną postawę przez cały dzień.

– Trzymaj ramiona zrelaksowane. Nie musisz ich napinać ani unosić. Po prostu trzymaj je w linii z resztą Twojego ciała.

– Staraj się nie przechylać głowy do przodu ani do tyłu. Nie musisz podnosić brody jak strażnik cesarski. Po prostu skieruj swoją twarz bardzo lekko do góry.

– Poruszaj się od czasu do czasu. Szczególnie jeśli pracujesz lub uczysz się przed komputerem, najlepiej mieć stoper, który dzwoni co 25 minut – dobrze znana technika Pomodoro. W ten sposób możesz zrobić 5-minutową przerwę, żeby się przejść, rozciągnąć, wyjść na świeże powietrze, itp.

– To bardziej związane z twarzą, ale zawsze warto o tym przypomnieć. Marszczenie brwi podczas pracy powoduje bóle głowy. Kiedy zauważysz, że marszczysz brwi, zrelaksuj swoją twarz, by przyjąć spokojny wzrok samuraja.

– Nie opieraj nadgarstków na biurku, kiedy piszesz. Robienie tego może prowadzić do problemów długoterminowych. Ideą jest, abyś pisał tylko od czasu do czasu, a gdy myślisz o tym, co napisać, pozostaw swoje ręce na kolanach do odpoczynku.

Pamiętaj, że przyjmowanie dobrej postawy jest ważne nie tylko podczas pracy przy biurku, ale także podczas innych działań, takich jak stanie w kolejce, chodzenie czy jazda samochodem. Przyjmowanie dobrej postawy to dobry nawyk, który może pomóc w zapobieganiu problemom z kręgosłupem i innych bólom mięśni.

Mając na uwadze te wskazówki, możesz przyjąć postawę samuraja, która pomoże Ci uniknąć złej postawy, a tym samym zmniejszyć ryzyko problemów z kręgosłupem i innymi bólami mięśni. Pamiętaj, że przyjmowanie dobrej postawy to długotrwały proces, ale z czasem stanie się dla Ciebie naturalne i łatwe do utrzymania.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *